Regionsgolf

Regionsgolf 2024

Så er det blevet tid til, at du kan tilmelde dig regionsgolf 2024. - Regionsgolf er for alle fuldtidsmedlemmer fra 21 år, og som gerne vil ud og være en del af et fællesskab, hvor golfen er i centrum, og der samtidig er masser af hygge og socialt samvær.
• Tilmelding senest den 15. december 2023
• Se invitationen her

REGIONSGOLF VEST

Mere end 9.000 golfspillere på alle niveauer deltager hvert år i regionsgolf.

Regionsgolf er en holdturnering for klubgolfere, hvor det sociale aspekt er vigtigt. Der dystes for »alvor«, men det hyggelige samvær mellem spillere og hold fra forskellige klubber er bærende og »vanedannende«.

Det er vigtigt at slå fast, at det ikke drejer sig om, man er god nok? Men om man har lyst til at deltage i en turnering, hvor man møder mennesker fra andre klubber, ser andre golfbaner og sidst, men ikke mindst har et godt fællesskab.

Brande Golfklub afholder det økonomiske i at deltage i Regionsgolf Vest. Man betaler selv for transport (evt. samkørsel) samt fortæring efter matchen.

Regionsgolf er holdsport, når det er bedst. Den enkelte spiller har sin egen match, men resultatet er afgørende for holdets samlede resultat og dermed holdets samlede præstation.

Alle turneringer spilles som hulspil fra scratch. Der er »afregning« med det samme for hvert hul, der spilles. Hullet vindes, tabes eller deles, og så er et bare videre til næste hul. Det giver en hurtig og glidende afvikling af spillet.

- Se mere på regionsgolf.dk

Et hold består af 2 damer og 4 herrer, som spiller 1 damesingle, 1 mixed foursome og 3 herresingler.

Regionsgolf er inddelt i 2 turneringskategorier:

1. Vest ABCD = handicap-inddelte turneringer
• A-rækken: HCP min.   4,5
• B-rækken: HCP min. 13,0
• C-rækken: HCP min. 18,0
• D-rækken: HCP min. 23,5

For at deltage i ABCD-turneringen skal spilleren være fyldt 21 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes.
- Der spilles ikke om op- og nedrykning.

2. Vest Senior/Veteran/Superveteran = aldersbestemte turneringer
• Senior: Mænd min. 50 år i turneringsåret - Damer min. 45 år i turneringsåret
• Veteran: Mænd min. 60 år i turneringsåret - Damer min. 55 år i turneringsåret
• Superveteran: Mænd min. 70 år i turneringsåret - Damer min. 65 år i turneringsåret

I Vest afvikles turneringerne som et oprykningspil:

• Hold-deltagelse i de laveste rækker Senior C, Veteran D og Superveteran B baseres på fri tilmelding.
• Hold-deltagelse i de højere rækker Senior A og B, Veteran A, B og C samt Superveteran A er en følge af kvalifikation fra det forrige års turnering, altså baseret på de opnåede resultater her.

For nærmere info kontakt venligst:
Klubkoordinator Vibeke Pedersen - mail Travella@live.dk eller tlf. 2554 2724.