Junior

Velkommen til juniorgolf i Brande Golfklub

HVAD ER JUNIORGOLF?
Juniorgolf er et boldspil for både piger og drenge og indeholder bl.a.:

• Konkurrence
• Spænding og udfordringer
• Kammeratskab
• Deltagelse i holdtræning
• Deltagelse i turneringer / matcher, klubarrangementer osv.

Golf er en god sport for dig - uanset om du i forvejen dyrker sport eller ej. Golfens handicapsystem er noget særligt, hvor du kan konkurrere på lige fod med dine kammerater, ligegyldigt om de er mere øvede end dig eller omvendt.

Det sociale element vægtes højt i Juniorafdelingen. Træningen tager udgangspunkt i det sociale aspekt, og i det hele taget er dette omdrejningspunktet for arbejdet med juniorerne.

Juniortræning er fastsat til bestemte tider i golfsæsonen (april-september), men golfanlægget er åbent hele året, ligesom der selvfølgelig kan spilles og selvtrænes ubegrænset udover de fastsatte træningstider.

UNDERVISNING
Her lægges ikke kun vægt på selve golfspillet, men også lege der med bevægelse, stabilitet, kontrol og bevidsthed er med til at styrke de egenskaber, som er grundpillerne for golfspillet.
- Der lægges vægt på leg, spænding, udfordring og godt kammeratskab.

HVORDAN KOMMER JEG I GANG?
Du skal bare møde op på træningsbanen i fritidstøj, hvor vi er klar til at tage imod dig.
- Vi har gratis træningsudstyr til rådighed.

TRÆNINGSTIDER 2024

(Opstart d. 02. april - sæsonafslutning 29. oktober)
Alder Dag Tidspunkt
  4 - 11 år Tirsdag 16 - 17
12 - 17 år Tirsdag 17 - 18
Ferie uge 27 & 28

NB! Når man deltager i klubbens træninger, kan man forvente, at der bliver taget billeder og videoer af den samlede gruppe, og som kommer på Facebook (det vil aldrig være af kun én person).

Hvis du har spørgsmål, inden du ønsker at starte, er du velkommen til at kontakte klubbens træner Johannes Jensen på tlf. 6019 5860.

HVAD KOSTER DET?
Det koster 400 kroner, og når du har fået dit »Golfkørekort«, kan du blive fuldtidsmedlem i Brande Golfklub.
- Kontingent pr. år kan du se ved at klikke her.

Efter træningsforløbet vil du få brug for dit eget udstyr (golfbag, golfvogn, jern, putter).
Mangler du udstyr, kan du kontakte klubbens træner for køb eller leje.
- HUSK, at du kan bruge dit almindelige fritidstøj til golf.

Se mere på JuniorGolf Brandes Facebookside
Oversigt over Juniorgreenfee-aftaler kan ses her

Brandslangerne og Co (alderstrin 4-11 år)

Klik på Brandslangernes Facebookside. - Her vil der være oplysninger om, hvornår der er træninger og om alt muligt andet sjovt, vi laver på »brandstationen« i Brande Golfklub.⛳️